REPARATIONS-NETVÆRKET

Forside » Uncategorized » ’Det holder ikke’ – Forbrugerrådet Tænk lancerer ny kampagne

’Det holder ikke’ – Forbrugerrådet Tænk lancerer ny kampagne

Follow REPARATIONS-NETVÆRKET on WordPress.com

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Slut dig til de 75, der følger denne blog

Forbrugerrådet Tænk har lanceret kampagnen ‘Det holder ikke’, som skal sætte fokus på de benspænd, som forbrugerne støder på, når det kommer til reparation af deres produkter. Det er særligt elektronik, hårde hvidevarer og husholdningsprodukter, som danskerne ofte opgiver at få repareret. Og alene i første halvår af 2015 brugte forbrugerne næsten 15 mia. kr. på at købe spritnye versioner af disse produkter.

For at gøre reparation lettere og billigere bør der stilles større krav til producenterne. Der skal bl.a. være de rigtige reservedele til rådighed i en vis årrække ligesom man skal kunne opdatere f.eks. sin mobiltelefon løbende. Desuden skal der være et forbud mod indbygget forældelse i alle produkter.

Se mere om kampagnen på Forbrugerrådet Tænks hjemmeside: http://taenk.dk/nyheder/tema/det-holder-ikke/mange-smider-ud-i-stedet-for-at-reparere

Her kan du også skrive under på, at du bakker op om kampagnen.

Advertisements

1 kommentar

  1. Vibeke Myrtue Jensen siger:

    Vi takker mange gange for opmærksomheden ☺

    Indtil videre virker det til at være et emne, der får folk op af stolene. På 4 dage har vi ca. samlet 500 underskrifter for bedre forhold.

    God weekend.

    Dbh.

    Vibeke

    Med venlig hilsen

    Vibeke Myrtue Jensen
    Miljøpolitisk rådgiver

    Forbrugerrådet Tænk
    M +45 4188 1616 / T +45 77417790 / taenk.dk
    Fiolstræde 17 B / Postboks 2188 / 1017 København K

    [cid:image001.png@01D19728.45F4C450]

    Fra: “REPARATIONS-NETVÆRKET” [mailto:comment-reply@wordpress.com]
    Sendt: 15. april 2016 10:48
    Til: Vibeke Myrtue Jensen
    Emne: [Nyt indlæg] ’Det holder ikke’ – Forbrugerrådet Tænk lancerer ny kampagne

    Editor posted: “ForbrugerrÃ¥det Tænk har lanceret kampagnen ‘Det holder ikke’, som skal sætte fokus pÃ¥ de benspænd, som forbrugerne støder pÃ¥, nÃ¥r det kommer til reparation af deres produkter. Det er særligt elektronik, hÃ¥rde hvidevarer og husholdningsprodukter, som dansk”

    Like

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s

%d bloggers like this: